Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Тэматычны план

Дата: 8 октября 2021 в 10:16, Обновлено 16 октября в 12:55

ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН

“Бацькоўскія універсітэты”

I ступень – Маё дзіця - малодшы школьнік

для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў

Тэрміны правядзення

Форма правядзення

Адказныя

1

1 клас

1.1

Тэма 1. Адаптацыя вучняў у 1-м класе.

Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы

верасень

лекцыя

класны кіраўнік

1.2

Тэма 2. Рэжым дня школьніка. Захаванне санітарна-гігіенічных нормаў. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка

лістапад

гутарка

класны кіраўнік

1.3

Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці.

Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сямхі. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць

студзень

круглы стол

класны кіраўнік

1.4

Тэма 4. Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка.

Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіцці станоўчых эмоцый дзіцяці

красавік

трэнінг

класны кіраўнік

2

2 клас

2.1

Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца. Захаванне рэжыму дня - важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем хатнiх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі навучальнага працы дзiцяцi

кастрычнік

гутарка

класны кіраўнік

2.2

Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця.

Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця вучняў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя

снежань

круглы стол

класны кіраўнік

2.3

Тэма 3. Уплыў сям’і на эмацыйны стан дзіцяці.

Сямейны дабрабыт і сямейны ня дабрабыт. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага ня дабрабыту. Сям’я с прыхаванай формай ня дабрабыту.

Уплыў унутрысямейных зносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці.

люты

трэнінгавы занятак

класны кіраўнік

2.4

Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і.

Выхаванне ў працы. Ролю сям'і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснага дзіцяці працаваць

май

дыскусія

класны кіраўнік

3

3 клас

3.1

Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці.

Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэрыі ацэнкі. Ўплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў

верасень

гутарка

класны кіраўнік

3.2

Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэццякласнікаў.

Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў.

снежань

лекцыя

класны кіраўнік

3.3

Тэма3. Здаровая сям’я – здаровае дзіця.

Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця.

Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця

студзень

гутарка

класны кіраўнік

3.4

Тэма 4. Эфектыўнае зносіны ў сям'і - залог поспеху школьніка.

Сутнасць сямейнага зносін. Сям'я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс ўзаемаўплыву. Асаблівасці сямейнага зносін.

Культура сямейнага зносін. Ўплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям'і атмасферы абароненасці, цяпла і любові

красавік

трэнінгавы занятак

класны кіраўнік

4

4 клас

4.1

Тэма 1. Узроставыя псіхафізіалагічныя асаблівасці вучняў 4-х класаў.

Пазнавальная рэфлексія: здольнасць ўсвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: ўвагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў

верасень

лекцыя

класны кіраўнік

4.2

Тэма 2. Як навучыць свайго дзіцяці жыць у свеце людзей.

Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі

снежань

круглы стол

класны кіраўнік

4.3

Тэма 3. Дзіця і камп’ютар.

Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні.

Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры працы за камп’ютарам

люты

дыскусія

класны кіраўнік

4.4

Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Стаўленне дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузкі ў сучасным свеце

май

круглы стол

класны кіраўнік

ТЭМАТЫКА КАНСУЛЬТАЦЫЙ

для бацькоў навучэнцаў І-ІV класаў

Клас

Тэмы кансультацый для бацькоў

Адказныя

1

Псіхалагічныя асаблівасці малодшых школьнікаў

класны кіраўнік

Развіццё памяці і ўвагі малодшых школьнікаў

класны кіраўнік

Матывы вучэнні малодшых школьнікаў

класны кіраўнік

Адносіны ў сям’і як аснова ўзаемаразумення

класны кіраўнік

Заахвочванне і пакаранне дзяцей у сям’і

класны кіраўнік

Леварукае дзіця ў школе

класны кіраўнік

2

Выхаванне ветлівасці

класны кіраўнік

Прафілактыка жорсткага абыходжання з дзецьмі

класны кіраўнік

Як на самой справе любіць сваіх дзяцей?

класны кіраўнік

Мікраклімат у сям’і і выхаванне дзіцяці

класны кіраўнік

Роля бацькі ў выхаванні дзіцяці

класны кіраўнік

Канфліктныя сітуацыі ў дзіцяча-бацькоўскіх адносінах

класны кіраўнік

Роль сям'і ў выхаванні духоўна-маральных каштоўнасцяў дзіцяці

класны кіраўнік

Сямейныя традыцыі каштоўнасці ў выхаванні дзяцей

класны кіраўнік

Вучэнне з захапленнем

класны кіраўнік

3

Як выявіць і развіць здольнасці дзяцей?

класны кіраўнік

Гульня і работа ў жыцці дзяцей малодшага школьнага ўзросту

класны кіраўнік

Як дапамагчы дзіцяці стаць больш уважлівым?

класны кіраўнік

Як прывіць дзіцяці любоў да чытання?

класны кіраўнік

Псіхалагічныя прычыны непаспяховасці школьнікаў і іх папярэджванне

класны кіраўнік

Канфліктныя сітуацыі паміж бацькамі і дзіцём: як пачуць дзіця?

класны кіраўнік

Ідэальныя бацькі вачыма дзяцей, ідэальнае дзіця вачыма бацькоў

класны кіраўнік

4

Як дапамагчы дзіцяці правільна размеркаваць свой час?

класны кіраўнік

Агрэсіўныя паводзіны: як дапамагчы дзіцяці?

класны кіраўнік

Як дапамагчы дзіцяці правільна размеркаваць свой час?

класны кіраўнік

Няўдалы вучань: прычыны і спосабы вырашэння праблем

класны кіраўнік

Уплыў унутрысямейных зносін на эмацыйны стан дзіцяці

класны кіраўнік

Інтэлектуальнае развіццё дзіцяці

класны кіраўнік

Значэнне памяці і ўвагі ў інтэлектуальным развіцці дзяцей

класны кіраўнік

Арганізацыя вольнага часу дзяцей у перыяд летніх канікулаў

класны кіраўнік

ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН

“Бацькоўскія універсітэты”

II ступень – “Маё дзіця – падлетак”

для бацькоў вучняў V-IX класаў

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў

Тэрміны правядзення

Форма правядзення

Адказныя

1

5 клас

1.1

Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве.

Фарміраванне новага навучальнага калектыву 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы

верасень

семінар-практыкум

класны кіраўнік

1.2

Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў

Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбы дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні стасункаў з аднагодкамі

лістапад

круглы стол

класны кіраўнік

1.3

Тэма 3. Ваша дзіця вырасла.

Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту

люты

гутарка стол

класны кіраўнік

1.4

Тэма 4. Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і.

Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту

май

дыскусія

класны кіраўнік

2

6 клас

2.1

Тэма 1. Сям’я, як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і. дзіця і задавальненне яго патрэбаў у сям’і. праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Каштоўнасці сям’і, як аснова выхавання дзіцяці

верасень

лекцыя

класны кіраўнік

2.2

Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзінаў падлеткаў.

Адхіляючыя паводзіны падлеткаў. Формы аддиктивного (залежнага) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежнага паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Ролю бацькоў у папярэджанні адхіляецца паводзін падлеткаў.

снежань

трэнінгавы занятак

класны кіраўнік

2.3

Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт.

Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медиабезопасности для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызык. Як зберагчы дзіця ад небяспек ў сацыяльных сетках

сакавік

круглы стол

класны кіраўнік

2.4

Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў.

Правілы беспечных паводзін улетку. Небяспекі правядзення вольнага часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд.

май

канферэнцыя

класны кіраўнік

3

7 клас

3.1

Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў.

Узрастковыя асаблівасці 13-14 гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое развіццё. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе.

верасень

лекцыя

класны кіраўнік

3.2

Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх

лістапад

круглы стол

класны кіраўнік

3.3

Тэма 3. Правілы паводзінаў з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту

Жыццё сям'і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям'і.

Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам

люты

трэнінгавы занятак

класны кіраўнік

3.4

Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў.

Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў - што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех

красавік

гутарка

класны кіраўнік

4

8 клас

4.1

Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду.

Пастанова мэтаў і іх дасягненне.

Паспяховасць у школе, як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэтаў

кастрычнік

лекцыя

класны кіраўнік

4.2

Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту.

Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка рызыкі. Асаблівасці віктымнах паводін (паводіны “ахвяры”)

снежань

канферэнцыя

класны кіраўнік

4.3

Тэма 3. Асцярожна суіцыд.

Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзінаў у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі.

Прафілактыка суіцыдальных паводзінаў

сакавік

семінар-практыкум

класны кіраўнік

4.4

Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях.

Паняцце «канфлікт». Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як психотравміруючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей.

Сямейныя канфлікты ў дыядэме «бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзінаў у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў.

Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў

май

круглы стол

класны кіраўнік

5

9 клас

5.1

Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка.

Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы

верасень

лекцыя

класны кіраўнік

5.2

Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы.

Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з навакольнымі людзьмі.

Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі бацькам па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка.

лістапад

гутарка

класны кіраўнік

5.3

Тэма 3.Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць.

Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцей. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбы ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўу. Прафілактыка шкодных звычак

люты

лекцыя

класны кіраўнік

5.4

Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію?

Прафесійныя намеры і магчымасці вучняў. Уплыў сям'і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіцяці пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцяў і прафесійных інтарэсаў падлеткаў

красавік

канферэнцыя

класны кіраўнік

ТЭМАТЫКА КАНСУЛЬТАЦЫЙ

для бацькоў навучэнцаў V-ІХ класаў

Клас

Тэмы кансультацый для бацькоў

Адказныя

5

Маё дзіця становіцца падлеткам

класны кіраўнік

Псіхалагічныя асаблівасці малодшых падлеткаў

класны кіраўнік

Дзіця ў калектыве аднагодкаў

класны кіраўнік

Міжасабовыя адносіны падлеткаў

класны кіраўнік

Адносіны ў сям'і

класны кіраўнік

Камп’ютарныя гульні: карысць ці шкода?

класны кіраўнік

Пытанні дысцыпліны

класны кіраўнік

Адказнасць бацькоў за выхаванне бацькоў

класны кіраўнік

6

Роля таты і маці ў выхаванні дзяцей

класны кіраўнік

Як навучыць вучыцца з задавальненнем?

класны кіраўнік

Школьныя канфлікты

класны кіраўнік

Цяжкасці пераходнага ўзросту

класны кіраўнік

Як папярэдзіць ужыванне падлеткамі псіхаактыўных рэчываў?

класны кіраўнік

Хлопчыкі і дзяўчынкі: як будаваць узаемаадносіны?

класны кіраўнік

Працоўнае выхаванне ў сям'і

класны кіраўнік

7

Ваша каханае неідэальнае дзіця

класны кіраўнік

Падлеткавы ўзрост: праблемы палавога паспявання

класны кіраўнік

Цяжкасці зносін. Канфлікты паміж падлеткамі, асноўныя прычыны канфліктаў

класны кіраўнік

Каханне і сяброўства ў падлеткавым узросце

класны кіраўнік

Як дапамагчы дзіцяці стаць дарослым?

класны кіраўнік

Падлеткі ў сацыяльных сетках: бяспечнае паводзіны

класны кіраўнік

Асаблівасці ўзаемаадносін паміж братамі і сёстрамі ў сям'і

класны кіраўнік

Прадухіленне адчужнасці паміж бацькамі і дзецьмі

класны кіраўнік

Як пачуць дзіця, пакуль ён не стаў “цяжкім”?

класны кіраўнік

8

Як навучыць разумець і прымаць падлетка?

класны кіраўнік

Яб бацькоўскім аўтарытэце

класны кіраўнік

Канфлікты з падлеткам: як паводзіць сябе ў канфліктных сітуацыях?

класны кіраўнік

Падлетак ў сацыяльных сетках: што рабіць?

класны кіраўнік

Як навучыць падлетка быць адказным за свае ўчынкі?

класны кіраўнік

Хатняя праца: задавальненне або пакаранне?

класны кіраўнік

Адносіны паміж хлопчыкамі і дзяўчынкамі: праблемы палавога выхавання

класны кіраўнік

Як захаваць рэпрадуктыўнае здароўе падлетка?

класны кіраўнік

9

Фарміраванне правасвядомасці і адказнасці падлетка за свае ўчынкі.

класны кіраўнік

Самаацэнка паводзін

класны кіраўнік

Як дапамагчы падлетку ў выбарвпрафесіі?

класны кіраўнік

Як навучыць дзяцей распараджацца грашыма?

класны кіраўнік

Вольны час і яго значэнне ў фарміраванні асобы падлетка

класны кіраўнік

Інтэрнэт-залежнасць: шляхі пераадолення

класны кіраўнік

Арганізацыя вольнага часц дзяцей у час летніх канікулаў

класны кіраўнік

Адказнае бацькоўства - залог дабрабыту сям’і

класны кіраўнік

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.