ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН
“Бацькоўскія універсітэты”
I ступень – “Маё дзіця - малодшы школьнік”
для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1 |
1 клас |
|||
1.1 |
Тэма 1. Адаптацыя вучняў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы |
верасень |
лекцыя |
класны кіраўнік |
1.2 |
Тэма 2. Рэжым дня школьніка. Захаванне санітарна-гігіенічных нормаў. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка |
лістапад |
гутарка |
класны кіраўнік |
1.3 |
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сямхі. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць |
студзень |
круглы стол |
класны кіраўнік |
1.4 |
Тэма 4. Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка. Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіцці станоўчых эмоцый дзіцяці |
красавік |
трэнінг |
класны кіраўнік |
2 |
2 клас |
|||
2.1 |
Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца. Захаванне рэжыму дня - важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем хатнiх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі навучальнага працы дзiцяцi |
кастрычнік |
гутарка |
класны кіраўнік |
2.2 |
Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця вучняў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя |
снежань |
круглы стол |
класны кіраўнік |
2.3 |
Тэма 3. Уплыў сям’і на эмацыйны стан дзіцяці. Сямейны дабрабыт і сямейны ня дабрабыт. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага ня дабрабыту. Сям’я с прыхаванай формай ня дабрабыту. Уплыў унутрысямейных зносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці. |
люты |
трэнінгавы занятак |
класны кіраўнік |
2.4 |
Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і. Выхаванне ў працы. Ролю сям'і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснага дзіцяці працаваць |
май |
дыскусія |
класны кіраўнік |
3 |
3 клас |
|||
3.1 |
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці. Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэрыі ацэнкі. Ўплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў |
верасень |
гутарка |
класны кіраўнік |
3.2 |
Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэццякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў. |
снежань |
лекцыя |
класны кіраўнік |
3.3 |
Тэма3. Здаровая сям’я – здаровае дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця |
студзень |
гутарка |
класны кіраўнік |
3.4 |
Тэма 4. Эфектыўнае зносіны ў сям'і - залог поспеху школьніка. Сутнасць сямейнага зносін. Сям'я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс ўзаемаўплыву. Асаблівасці сямейнага зносін. Культура сямейнага зносін. Ўплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям'і атмасферы абароненасці, цяпла і любові |
красавік |
трэнінгавы занятак |
класны кіраўнік |
4 |
4 клас |
|||
4.1 |
Тэма 1. Узроставыя псіхафізіалагічныя асаблівасці вучняў 4-х класаў. Пазнавальная рэфлексія: здольнасць ўсвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: ўвагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў |
верасень |
лекцыя |
класны кіраўнік |
4.2 |
Тэма 2. Як навучыць свайго дзіцяці жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі |
снежань |
круглы стол |
класны кіраўнік |
4.3 |
Тэма 3. Дзіця і камп’ютар. Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры працы за камп’ютарам |
люты |
дыскусія |
класны кіраўнік |
4.4 |
Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Стаўленне дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузкі ў сучасным свеце |
май |
круглы стол |
класны кіраўнік |
ТЭМАТЫКА КАНСУЛЬТАЦЫЙ
для бацькоў навучэнцаў І-ІV класаў
Клас |
Тэмы кансультацый для бацькоў |
Адказныя |
1 |
Псіхалагічныя асаблівасці малодшых школьнікаў |
класны кіраўнік |
Развіццё памяці і ўвагі малодшых школьнікаў |
класны кіраўнік |
|
Матывы вучэнні малодшых школьнікаў |
класны кіраўнік |
|
Адносіны ў сям’і як аснова ўзаемаразумення |
класны кіраўнік |
|
Заахвочванне і пакаранне дзяцей у сям’і |
класны кіраўнік |
|
Леварукае дзіця ў школе |
класны кіраўнік |
|
2 |
Выхаванне ветлівасці |
класны кіраўнік |
Прафілактыка жорсткага абыходжання з дзецьмі |
класны кіраўнік |
|
Як на самой справе любіць сваіх дзяцей? |
класны кіраўнік |
|
Мікраклімат у сям’і і выхаванне дзіцяці |
класны кіраўнік |
|
Роля бацькі ў выхаванні дзіцяці |
класны кіраўнік |
|
Канфліктныя сітуацыі ў дзіцяча-бацькоўскіх адносінах |
класны кіраўнік |
|
Роль сям'і ў выхаванні духоўна-маральных каштоўнасцяў дзіцяці |
класны кіраўнік |
|
Сямейныя традыцыі каштоўнасці ў выхаванні дзяцей |
класны кіраўнік |
|
Вучэнне з захапленнем |
класны кіраўнік |
|
3 |
Як выявіць і развіць здольнасці дзяцей? |
класны кіраўнік |
Гульня і работа ў жыцці дзяцей малодшага школьнага ўзросту |
класны кіраўнік |
|
Як дапамагчы дзіцяці стаць больш уважлівым? |
класны кіраўнік |
|
Як прывіць дзіцяці любоў да чытання? |
класны кіраўнік |
|
Псіхалагічныя прычыны непаспяховасці школьнікаў і іх папярэджванне |
класны кіраўнік |
|
Канфліктныя сітуацыі паміж бацькамі і дзіцём: як пачуць дзіця? |
класны кіраўнік |
|
Ідэальныя бацькі вачыма дзяцей, ідэальнае дзіця вачыма бацькоў |
класны кіраўнік |
|
4 |
Як дапамагчы дзіцяці правільна размеркаваць свой час? |
класны кіраўнік |
Агрэсіўныя паводзіны: як дапамагчы дзіцяці? |
класны кіраўнік |
|
Як дапамагчы дзіцяці правільна размеркаваць свой час? |
класны кіраўнік |
|
Няўдалы вучань: прычыны і спосабы вырашэння праблем |
класны кіраўнік |
|
Уплыў унутрысямейных зносін на эмацыйны стан дзіцяці |
класны кіраўнік |
|
Інтэлектуальнае развіццё дзіцяці |
класны кіраўнік |
|
Значэнне памяці і ўвагі ў інтэлектуальным развіцці дзяцей |
класны кіраўнік |
|
Арганізацыя вольнага часу дзяцей у перыяд летніх канікулаў |
класны кіраўнік |
ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН
“Бацькоўскія універсітэты”
II ступень – “Маё дзіця – падлетак”
для бацькоў вучняў V-IX класаў
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1 |
5 клас |
|||
1.1 |
Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве. Фарміраванне новага навучальнага калектыву 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы |
верасень |
семінар-практыкум |
класны кіраўнік |
1.2 |
Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбы дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні стасункаў з аднагодкамі |
лістапад |
круглы стол |
класны кіраўнік |
1.3 |
Тэма 3. Ваша дзіця вырасла. Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту |
люты |
гутарка стол |
класны кіраўнік |
1.4 |
Тэма 4. Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і. Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту |
май |
дыскусія |
класны кіраўнік |
2 |
6 клас |
|||
2.1 |
Тэма 1. Сям’я, як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і. дзіця і задавальненне яго патрэбаў у сям’і. праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Каштоўнасці сям’і, як аснова выхавання дзіцяці |
верасень |
лекцыя |
класны кіраўнік |
2.2 |
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзінаў падлеткаў. Адхіляючыя паводзіны падлеткаў. Формы аддиктивного (залежнага) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежнага паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Ролю бацькоў у папярэджанні адхіляецца паводзін падлеткаў. |
снежань |
трэнінгавы занятак |
класны кіраўнік |
2.3 |
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медиабезопасности для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызык. Як зберагчы дзіця ад небяспек ў сацыяльных сетках |
сакавік |
круглы стол |
класны кіраўнік |
2.4 |
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы беспечных паводзін улетку. Небяспекі правядзення вольнага часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд. |
май |
канферэнцыя |
класны кіраўнік |
3 |
7 клас |
|||
3.1 |
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў. Узрастковыя асаблівасці 13-14 гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое развіццё. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. |
верасень |
лекцыя |
класны кіраўнік |
3.2 |
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх |
лістапад |
круглы стол |
класны кіраўнік |
3.3 |
Тэма 3. Правілы паводзінаў з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту Жыццё сям'і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям'і. Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
люты |
трэнінгавы занятак |
класны кіраўнік |
3.4 |
Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў. Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў - што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех |
красавік |
гутарка |
класны кіраўнік |
4 |
8 клас |
|||
4.1 |
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастанова мэтаў і іх дасягненне. Паспяховасць у школе, як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэтаў |
кастрычнік |
лекцыя |
класны кіраўнік |
4.2 |
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка рызыкі. Асаблівасці віктымнах паводін (паводіны “ахвяры”) |
снежань |
канферэнцыя |
класны кіраўнік |
4.3 |
Тэма 3. Асцярожна суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзінаў у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзінаў |
сакавік |
семінар-практыкум |
класны кіраўнік |
4.4 |
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце «канфлікт». Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як психотравміруючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядэме «бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзінаў у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў |
май |
круглы стол |
класны кіраўнік |
5 |
9 клас |
|||
5.1 |
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы |
верасень |
лекцыя |
класны кіраўнік |
5.2 |
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з навакольнымі людзьмі. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі бацькам па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка. |
лістапад |
гутарка |
класны кіраўнік |
5.3 |
Тэма 3.Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцей. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбы ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўу. Прафілактыка шкодных звычак |
люты |
лекцыя |
класны кіраўнік |
5.4 |
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці вучняў. Уплыў сям'і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіцяці пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцяў і прафесійных інтарэсаў падлеткаў |
красавік |
канферэнцыя |
класны кіраўнік |
ТЭМАТЫКА КАНСУЛЬТАЦЫЙ
для бацькоў навучэнцаў V-ІХ класаў
Клас |
Тэмы кансультацый для бацькоў |
Адказныя |
5 |
Маё дзіця становіцца падлеткам |
класны кіраўнік |
Псіхалагічныя асаблівасці малодшых падлеткаў |
класны кіраўнік |
|
Дзіця ў калектыве аднагодкаў |
класны кіраўнік |
|
Міжасабовыя адносіны падлеткаў |
класны кіраўнік |
|
Адносіны ў сям'і |
класны кіраўнік |
|
Камп’ютарныя гульні: карысць ці шкода? |
класны кіраўнік |
|
Пытанні дысцыпліны |
класны кіраўнік |
|
Адказнасць бацькоў за выхаванне бацькоў |
класны кіраўнік |
|
6 |
Роля таты і маці ў выхаванні дзяцей |
класны кіраўнік |
Як навучыць вучыцца з задавальненнем? |
класны кіраўнік |
|
Школьныя канфлікты |
класны кіраўнік |
|
Цяжкасці пераходнага ўзросту |
класны кіраўнік |
|
Як папярэдзіць ужыванне падлеткамі псіхаактыўных рэчываў? |
класны кіраўнік |
|
Хлопчыкі і дзяўчынкі: як будаваць узаемаадносіны? |
класны кіраўнік |
|
Працоўнае выхаванне ў сям'і |
класны кіраўнік |
|
7 |
Ваша каханае неідэальнае дзіця |
класны кіраўнік |
Падлеткавы ўзрост: праблемы палавога паспявання |
класны кіраўнік |
|
Цяжкасці зносін. Канфлікты паміж падлеткамі, асноўныя прычыны канфліктаў |
класны кіраўнік |
|
Каханне і сяброўства ў падлеткавым узросце |
класны кіраўнік |
|
Як дапамагчы дзіцяці стаць дарослым? |
класны кіраўнік |
|
Падлеткі ў сацыяльных сетках: бяспечнае паводзіны |
класны кіраўнік |
|
Асаблівасці ўзаемаадносін паміж братамі і сёстрамі ў сям'і |
класны кіраўнік |
|
Прадухіленне адчужнасці паміж бацькамі і дзецьмі |
класны кіраўнік |
|
Як пачуць дзіця, пакуль ён не стаў “цяжкім”? |
класны кіраўнік |
|
8 |
Як навучыць разумець і прымаць падлетка? |
класны кіраўнік |
Яб бацькоўскім аўтарытэце |
класны кіраўнік |
|
Канфлікты з падлеткам: як паводзіць сябе ў канфліктных сітуацыях? |
класны кіраўнік |
|
Падлетак ў сацыяльных сетках: што рабіць? |
класны кіраўнік |
|
Як навучыць падлетка быць адказным за свае ўчынкі? |
класны кіраўнік |
|
Хатняя праца: задавальненне або пакаранне? |
класны кіраўнік |
|
Адносіны паміж хлопчыкамі і дзяўчынкамі: праблемы палавога выхавання |
класны кіраўнік |
|
Як захаваць рэпрадуктыўнае здароўе падлетка? |
класны кіраўнік |
|
9 |
Фарміраванне правасвядомасці і адказнасці падлетка за свае ўчынкі. |
класны кіраўнік |
Самаацэнка паводзін |
класны кіраўнік |
|
Як дапамагчы падлетку ў выбарвпрафесіі? |
класны кіраўнік |
|
Як навучыць дзяцей распараджацца грашыма? |
класны кіраўнік |
|
Вольны час і яго значэнне ў фарміраванні асобы падлетка |
класны кіраўнік |
|
Інтэрнэт-залежнасць: шляхі пераадолення |
класны кіраўнік |
|
Арганізацыя вольнага часц дзяцей у час летніх канікулаў |
класны кіраўнік |
|
Адказнае бацькоўства - залог дабрабыту сям’і |
класны кіраўнік |